En el darrer Ple de l'Ajuntament de Subirats, l'alcalde Pere Pons va confirmar que s'havia adjudicat l'obra d'aquest camí per part del Consell Comarcal. En el mateix ple, a partir d'un prec de l'APS-CUP, es a comprometre a presentar el projecte i informar públicament als veïns de Subirats.
Des de l'APS-CUP ens hem oposat sempre a aquest projecte enmig de l'Espai Natural de les Muntanyes d'Ordal perquè entenem que els pretesos beneficis són del tot subjectius i gens fonamentats, no s'ha tingut en compte l'impacte d'aquest camí en el medi ni els riscos que pot comportar. Com tants altres, és un camí que es fa al Penedès sense que formi part d'una panificació, sense cap estudi de mobilitat ni d'impactes social, ambiental i econòmic i que ha convertit molts dels camins de l'entorn en pseudo-carreteres d'alt risc.
Recuperem un article del 2012, quan es va aprovar una modificació del pressupost per fer el camí i una enquesta on pots expressar la teva opinió, ja que per part de l'Ajuntament i el Consell Comarcal, com és costum, es prenen decisions sense debat previ ni comptar amb la opinió dels veïns:
QUINA ÉS LA TEVA OPINIÓ? AQUÍ TENS UNA ENQUESTA QUE HEM FET PERQUÈ OPINIS : https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?fromEmail=true&formkey=dDVuOUVjaDdIWFA5REk3dmRFQkl3MEE6MQ
El govern municipal aprova una modificació d’un conveni amb el Consell Comarcal on es compromet a aportar 74.405 euros pel camí d’ORDAL a MARTIVELL
En la junta de govern del passat 7 de novembre, l’equip de govern municipal va aprovar la modificació d’un conveni amb el Consell Comarcal aprovat el 9 de febrer on l’Ajuntament es comprometia a pagar 43.962,21 euros, quantitat que representa poc menys de la meitat del cost del projecte subvencionat pel PUOSC. El cost total del projecte, inicialment era de 98.040 euros però després d’estudiar tècnicament el projecte, s’ha comprovat que el pressupost inicial era insuficient i per tant cal incrementar l’aportació de l’Ajuntament fins a 74.405 euros. Aquest projecte ja va ser sol·licitat en la legislatura anterior , però tot i aquest increment, segueix sent una prioritat per l’actual govern.
El motiu que s’argumenta és que permetrà connectar millor el municipi i amb això s’afavorirà que infants de Casablanca puguin anar a la llar d’infants d’Ordal, on actualment hi ha pocs nens i de pas serviria també per dinamitzar el comerç local.  Asfaltant el tram de camí entre el nucli d'Ordal i la part alta de la Urbanització Martivell, d’uns 2,5 km, s’obriria una nova via de comunicació pel mig del bosc, de tal manera que la carretera de Gelida a Sant Sadurní i la N-340 quedarien connectades. La distància entre Ordal i Casablanca, a través d'aquest camí és 5,2 km que es podria fer en uns 15 minuts un cop arreglat.
Des del primer moment, l’APS-CUP ha qüestionat aquest projecte perquè:
- Entenem que no forma part d’una planificació necessària de la mobilitat i els camins rurals, amb uns critèris objectius i fruit de la participació, pel que fa a millora de camins, inexistent a Subirats i a la comarca de l’Alt Penedès.
- Tot i que està subvencionat, implica una despesa innecessària i difícil de justificar en l’actual situació econòmica de retllades en serveis bàsics.
- Els motius per justificar el projecte són inconsistents.
- Només cal veure que el temps i la distància entre Casablanca i Sant Sadurní és pràcticament la mateixa i per una carretera en millors condicions i més segura.
- Asfaltar pistes forestals per convertir-los en carreteretes comporta uns riscos que cal valorar: El primer la seguretat de la propia via i per altre banda, el risc que suposa en abocaments de deixalles i incendis, facilitant l’accessibilitat en una zona forestal ben conservada com la serra del Pi de Molló, que forma part del Pla d’Espais d’Interès Natural de les Muntanyes d’Ordal. Part del camí també coincideix amb l’itinerari del GR-5.
- Tot i ser un trajecte curt, hi ha trams amb fortes pendents per salvar el desnivell d’uns 300 m des de la carretara de Gelida fins la part més alta.
Entenem, doncs, que cal replantejar aquest projecte i en tot cas, és preferible perdre una subvenció que invertir malament. Al final, vinguin de l’administració que vinguin, tots són recursos que paguem entre tots i totes.
- Pressupost inicial del projecte : 98.040€
- Subvenció PUOSC: 49.895€
- Aportació inicial Ajuntament (tram Subirats): 43.962€ (febrer 2012)
- Aportació Ajuntament de Subirats un cop revisat el projecte: 74.405
QUINA ÉS LA TEVA OPINIÓ? AQUI TENS UNA ENQUESTA QUE HEM FET PERQUÈ OPINIS : https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?fromEmail=true&formkey=dDVuOUVjaDdIWFA5REk3dmRFQkl3MEE6MQ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada